Italienskt bryggeri kritiseras för etikett

Det italienska bryggeriet Deep Beer får hård kritik. Anledningen är en etikett som av många betraktas som mycket sexistisk.

Det är etiketten till ölet Deep Throat som får utstå den hårda kritiken. Organisationen Ladies That Beer var först med att uppmärksamma etiketten.

– Det här är verkligen inte acceptabelt. Bland det värsta vi har sett, skrev organisationen på Twitter.

Flera andra har kritiserat etiketten hårt, men bryggeriet försvarar den. Först via ett inlägg på Facebook, där man konstaterar att organisationen är engelsk och att man i England inte förstår satir.

Han förklarar också för sajten Mirror Online att det som kvinnan har i munnen är en majskolv och inte en penis. Han säger att ölet är bryggt bland annat med en lokalt producerat majssort.

Ladies That Beers talesperson Deborah Murphy är dock inte imponerad.

– Bryggeriet saknar inte bara självförtroende för att sälja ölet för dess egna smak, utan tar till trötta gamla bilder som visar att kvinnans mun bara är bra för en sak, säger hon till Mirror Online.

Läs hela artikeln här.