Hållbarhet i fokus för ny underhållning

Hållbarhetsfrågor ska bli underhållning på Youtube. Carlsberg är en av initiativtagarna.

The Good Show är namnet på progarmmet som ska sprida kunskap om hållbarhet på ett underhållande och attraktivt sätt.
Lisa Miskovsky, Ellinor Svensson, Timo Räisänen och Musse Hasselvall är exempel på kändisar som ska finnas med.
Bakom satsningen står bland annat Carlsberg, som jobbar mycket med hållbarhetsfrågor. I de första programmen kommer kommunikationschefen Henric Byström att vara med.
– Att försöka göra underhållning av hållbarhet är ett konststycke i sig självt. The Good Show har visat att det går att göra just detta. Med ett seriöst anslag har de visat att det faktiskt går att samtala och skratta samtidigt som vi verkar för en hållbar utveckling, säger han.
Programmen ska spelas in på Urban Deli på Sveavägen i Stockholm på onsdagar, och sedan sänds showen på fredagar under namnet thegoodshow.nu.
Ambitionen är att med hjälp av artister, forskare, influencers, komiker, näringsliv och intresseorganisationer ger programmet människor förståelse och verktygen att förändra sin vardag.