Golden Road vill växa mer efter uppköp

För tre år sedan köptes Golden Road upp av AB InBev. Nu vill Kalifornienbryggeriet sikta mot en produktion på mer än en miljon barrels med öl per år.

Under ett antal år köpte AB InBev, världens största ölföretag, upp tio olika nordamerikanska bryggerier. Bland dom finns Goose Island och Wicked Weed, men också Golden Road.

Bryggeriet startades 2011 av Meg Gill och Tony Yanow och 2015 sålde man till AB InBev.

Det har bidragit till att produktionen har ökats, men målet är att växa mycket mer än hittills. Detta trots att försäljningen redan fördubblades under fjolåret.

– Mitt mål är att vi ska bli ett varumärke som brygger en miljon barrels per år, säger Meg Gill.

Det innebär en produktion på nästan 120 miljoner liter öl, och det klarar man inte på egen hand.

Ölet Wolf Pup, som numera distribueras över hela USA och ett par andra bryggs redan på AB InBevs stora anläggningar i Van Nuys and Fairfield, Kalifornien.

Ett av sätten för att växa vidare ska vara att bli ännu mer en del av AB InBev när det gäller affärer och strategier.