Fortsatt populärt att markera oberoende

3000 användare på åtta månader. Brewers Associations logotyp för oberoende har blivit en stor succé i USA.

Det var i juni ifjol som Brewers Association lanserade loggan som bevisar att amerikanskt bryggeri är oberoende och inte ägs av något större ölföretag.
Loggan, som är tänkt att användas på allt från burkar och flaskor till tap rooms, möttes direkt av motstånd från de största bryggerierna, men har blivit en succé bland de bryggerier som har rätt att använda den.
Nu finns loggan hos över 3000 av USA:s cirka 6000 bryggerier, och antalet växer hela tiden.
Brewers Association märker att allt fler öldrickare söker efter loggan innan de bestämmer sig för vilka öl som ska köpas, och hoppas att ännu fler bryggerier ska haka på.
– Vi ser ett otroligt stort intresse från de nyaste bryggerierna, och loggan användas på väldigt många olika sätt, skriver Brewers Association på sin hemsida.
– Vi är stolta medlemmar och vill att konsumenterna ska veta mer om vårt företag, bland annat att vi är helt oberoende av andra än oss själva, säger Julie Verratti, en av grundarna av Denizenz Brewing Company.
Även en hel del försäljningsställen har börjat att använda loggan för att visa vilka av de öl som säljs som är skapade av oberoende bryggerier.