Fokus på majs efter provocerande reklam

Majs i öl är ett av de största samtalsämnena i USA i dag. Detta efter att Bud Light gjort en reklamfilm för Super Bowl där man försöker att håna konkurrenterna.

Super Bowl, finalen i amerikansk fotboll, är ett av de bästa, och dyraste, sätten att nå ut till det amerikanska folket. Matchen ses av många miljoner amerikaner och reklamen får mycket uppmärksamhet.

Inte minst Bud Lights reklam, som tydligt pekar ut konkurrenterna Miller Light och Coors Light för att använda majs i sina öl. I en reklamfilm med medeltidstema kommer en enorm tunna med majssirap till Bud Light och man ger sig ut på en strapats för att lämna tunnan till de rätta ägarna.

Filmen har retat upp konkurrenterna, men också en hel del majsproducenter i USA.

– Amerikas majsproducenter är besvikna på er. Vårt kontor ligger nära ert. Vi diskuterar gärna de många fördelarna med majs. Tack Miller Light och Coors Light för att ni stöttar vår bransch, skriver organisationen National Corn till Bud Light i sociala media.