Fler besökare på ölfestivalen i Älvsjö

Bildspel

Bild 1 av 16

Stefan Skoogh och Mikael Modigh hade en trevlig eftermiddag på Älvsjömässan.


 

Mindre yta, mer folk. Årets upplaga av Stockholm Mat, Malt och Destillat i Stockholm blev en tillställning där alla verkade nöjda.

Ölfestivalen på Älvsjömässan genomfördes för andra gången och då handlade det om fler besökare på en mindre yta. Det gjorde att såväl besökare som utställare var nöjda.

Redan på fredagen var det mer besökare än under premiäråret och på lördagen var det bra med folk som rörde sig i gångarna på Älvsjömässan.

För besökarna fanns det dessutom en hel del spännande öl att prova. 15-årsjubilerande Oppigårds hade till exempel med sig Independence Pale Ale, och i småbryggarmontern hade bryggerier som PKLK, Friends Company, Danderyds Bryggeri och Bryggverket med sig spännande öl.

Känslan var att alla var nöjda med lördagen och festivalen har troligen blivit ett tillskott bland festivaler i Stockholm som är här för att stanna.

Här ovan kan du se bilderna från festivalen.