Enkät: Bearded Rabbit vill nå restauranger

Fredrik Gustavsson och Therese Mortensen på Bearded Rabbit. Foto: Ronny Karlsson.

Beernews har frågat ett antal svenska bryggerier om både året som gått och året som kommer. Här kan du se svaren från Bearded Rabbit.

1. Vad var det bästa med 2016 för ditt bryggeri?

Detta var vårt första år i större skala så vi får säga att få ut våra öl på systembolaget och genom detta nå en större publik. Sedan var det förstås roligt att Hefenator försvarade sin silvermedalj i veteölsklassen på en öl och whiskymässa i Göteborg.

2. Vad är det viktigaste för ditt bryggeri under 2017?

Att lyckas nå ut till restauranger i större utsträckning samt att lansera flera kvalitetsöl för att ytterligare bredda vår portfölj.

3. Hur mycket öl producerar ni under 2016 och vad tror du att ni producerar under 2017?

Vi producerade knappt 30 000 liter. Och vi tror och hoppas på en ökning under nästa år och att det blir runt 50 000 liter.

4. Vilken är den viktigaste frågan för svenska bryggerier under 2017?

Känns som det finns många viktiga frågor som berör så det är svårt att välja. Gårdsförsäljning och skattelättnader för småbryggerier känns väldigt viktiga för att få småproducenter att växa. Sedan tror vi att det viktigaste för en fortsatt positiv utveckling för småbryggerier är att man fortsätter att hjälpas åt även om det blir fler spelare på marknaden, tillsammans blir vi starkare.

5. Vilket var Sveriges bästa bryggeri under 2016?

Här säger vi Stigbergets Bryggeri, de har verkligen höjt ribban för IPA från Sverige.

6. Vilken var Sveriges bästa öl under 2016?

GBG Beer Week 2016

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Enkät: Bearded Rabbit vill nå restauranger

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer