De är bäst på service hos Systembolaget

Bildspel

Bild 1 av 3

Anna Wennberg vann tävlingen Årets Kundmöte bland alla Systembolagets anställda. Hon jobbar på Systembolaget i Ersboda i Umeå.


 

Har du handlat av någon av Systembolagets bästa anställda? Nyligen prisades tre personer i tävlingen Årets Kundmöte.

Årets Kundmöte är en tävling där Systembolagets cirka 5 000 anställda har möjlighet att nominera sina kollegor. En juryn gjorde sedan en bedömning av vilka kandidater som var bäst.

Till slut fanns en vinnare och totalt tre medaljörer. Allra bäst på kundmöten är Anna Wennberg som jobbar på Systembolaget i Ersboda i Umeå.

– Jag älskar mitt jobb och gör alltid mitt yttersta för att samtliga kunder ska vara nöjda och lämna butiken med ett leende. Att få det här priset betyder väldigt mycket för mig, säger Anna Wennberg i ett pressmeddelande.

Några av kriterierna för utmärkelsen är att man ska anpassa sitt bemötande efter kunden och dela med sig av sin kunskap till medarbetare.

– Kundmötet är en viktig grund för Systembolaget. Det handlar om att erbjuda kunden bästa möjliga service och samtidigt ha fokus på Systembolagets uppdrag. Med det här priset vill vi lyfta upp förebilder och Anna Wennberg är definitivt en sådan, säger Magdalena Gerger, vd på Systembolaget.

Två silvermedaljer delades också ut. De gick till Maud Andersson på Systembolaget i Gränna, samt till Henrik Johansson vid Systembolaget i Farsta.

– Jag försöker anpassa mig efter kunden och använder gärna min humor för att göra kundmötet extra speciellt. Att få det här priset är ett fint kvitto på att det fungerar, säger Henrik Johansson.