Coca-Cola satsar på nya succédrycken

Coca-Cola ger sig in i kampen om hard seltzer-drickarna. Foto: Topo Chico

Hard seltzer växer allt mer i popularitet. Nu ska även Coca-Cola satsa på att ta fram succédrycken som snabbt vinner marknadsandelar.

Hard seltzer är ett alkoholhaltigt vatten med smaksättning och drycken med få kalorier har snabbt blivit en utmanare till öl, framför allt i USA.

Coca-Cola berättar nu i ett meddelande på sin hemsida att man breddar verksamheten och vill satsa på nya drycker som växer på marknaden. Då är det framför allt hard seltzer man pratar om.

Det är via företaget Topo Chico, som så här långt haft fokus på mineralvatten, som satsningen ska göras.

– Topo Chico Hard Seltzer är en experimentell dryck som inspirerats av mineralvattnet. Drycken kommer att erbjudas i utvalda städer i Latinamerika senare under året, slår dryckesjätten fast.
Mer information ska komma inför släppet men det är rimligt att tro att drycken även kommer att lanseras i USA, där intresset så här långt varit störst för hard seltzer.