Brewski satsar på egen burklina

BRYGGERIENKÄT 2019-2020

Marcus Hjalmarsson svarar på våra enkätfrågor. Foto: Peter Lindh.

Brewski vill fortsätta att växa även under 2020 och dessutom blir det satsning på burk. Det berättar Marcus Hjalmarsson i vår enkätserie.

1. Vad var det bästa som hände för ert bryggeri/företag under 2019?

– Festivalen visade ett nollresultat och Brewski lanserades i Japan.

2. Vad blir era största satsningar eller förändringar i verksamheten under 2020?

– Vi kommer att installera en ny burklina samt utöka produktionen.

3. Hur mycket öl producerade ni 2019 och hur mycket räknar ni med att producera under 2020?

Runt 500 000 liter producerades i Sverige och USA. Vi siktar på en blygsam ökning 2020, ca 20-25%.

4. Vilken fråga tror du blir viktigast för svenska bryggerier under 2020? Varför?

– Gårdsförsäljning är det absolut det viktigaste. Vårt land har fullständigt retarderat i frågan. Efterblivet.

5. Vilket svenskt bryggeri imponerade mest på dig under 2019? Varför just det bryggeriet?

– Dessvärre måste jag säga Stigbergets. De släppte ett gäng svinbra öl 2019.