Bottle Logic tar strid för sitt varumärke

Bottle Logic har hamnat I strid med nyuppköpta Platform Beer Co. Foto: Montage.

Bottle Logic har hamnat i en av många varumärkesbråk i USA. Motståndare i en väntande rättegång blir AB InBev-ädga Platform Beer Co.

Bottle Logic är bryggeriet från Anaheim som fått en hel del supportrar i Sverige, inte minst efter flera festivalbesök i Sverige och via samarbeten med bland annat Omnipollo.

Nu har bryggeriet hamnat i en rättstvist med Platform Beer Co. Det hela handlar om logotyper, där Bottle Logic anser att Platform gjort en kopia på deras logotyp, och därför vill sätta stopp för den.

Efter diskussioner fram och tillbaka utan en lösning lär ärendet hamna i en rättssal någon gång under nästa år. Frågan blir kanske än mer känslig efter att öljätten AB InBev för någon vecka sedan meddelade att man köpt upp Platform. En liknande tvist finns sedan tidigare mellan Miller Coors och Stone Brewing, där Stone hävdar att de förstnämndas varumärke Keystone Light använts på ett sätt som kan förväxlas med San Diego-baserade Stone Brewing Co.