”Betala – eller få ett ännu sämre betyg”

Den missnöjda kunden krävde pengar för att inte göra ett dåligt betyg ännu sämre. Foto: Pixabay.

Den missnöjda gästen gav ett dåligt betyg till puben i sociala media. Dessutom kom ett krav på nästan 1000 kronor för att inte göra betyget ännu sämre.

Det udda situationen inträffade i South Wraxhall i Storbritannien nyligen. En missnöjd gäst lämnade ett dåligt betyg efter ett besök på puben The Longs Arms. Pubägaren tog då kontakt för att få veta mer om vad som hade varit orsaken till det dåliga betyget.

Då kom i stället ett krav tillbaka. Betala 75 pund, annars blir betyget ännu sämre.

Den förvånade pubägaren valde att inte betala någon ersättning och berättade i stället om det inträffade i sina sociala media. Där kom det en hel del stöd för puben, som alltså inte gav vika för utpressningen.

Den missnöjda kunden hörde av sig flera gånger med samma krav, och menade att alla ställen med självaktning skulle ha betalat direkt.